Friday, July 17, 2009

Hemma från stockholm

Jahapp, igår kom vi hem från stockholm, så nu är det tillbaka till vardagen. Men det har varit en mycket mysig resa, det känns att det behövdes. På tisdagen var vi då, som jag redan skrivit om, på gröna lund. Och det var mycket skoj när vi väl kom dit, men innan var det lite tveksamt om vi skulle göra det. Dels var det ett riktigt skitväder, det spöregnade hela tiden och vi funderade på om det verkligen var så roligt att stå i kö och bli genomsur i både kläder och hår. Mitt svar var ja, vi får ju trots allt åka karuseller och roa oss (: Men mamma och pappa var inte så pigga på den idén, de skulle ju inte åka, så jag förstår dem. Den andra orsaken var att det inte fanns någon parkeringsplats att finna, det var smockat överallt som det brukar vara i kära stockholm. Haha, jag förberedde mig på det värsta tänkbara scenariot, för att inte bli besviken. Men - otroligt nog klarnade det upp framåt ett och blev ett riktigt kanonväder! Så förväntansfulla kom vi i alla fall in på grönan, för att pröva nyheten. Som jag också har skrivit om (: Det blev defintivt en av favoriterna, tillsammans med fritt fall tilt i toppen. Vilken känsla! Första gången var riktigt läskig, men det gick bättre ju fler gånger man åkte. Framåt 11 på kvällen kom vi i alla fall till hotellet, scandic, där det blev lite mat och sedan släckte vi lampan.

Nästa dag skulle vi ju egentligen gå på museum, men kön till vasamuseumet var miltals lång så vi hoppade det den här gången. Det blev istället att vandra omkring i stockholm, bland annat i gamla stan mellan de mysiga gatorna. Älskade stämningen, och solen sken och det var lagom varmt och alla verkade så lättsamma och... det var mycket mysigt. Jag fyndade även lite smått, så det var ju också kul ;D Vi åt supergod hemgjord glass. Ungefär klockan 5 var vi tvungen att åka till färjan, och det var inte viking line som jag skrev utan birka paradise. Ungefär direkt när båten lättat ankar blev det trerätters, som vi redan hade betalt, och det var mycket gott det med. På kvällen blev det att gå på kareoke, och nej, jag sjöng inte, jag tittade bara glatt på alla människor som gjorde bort sig (: Det blev mycket skratt, och klockan elva blev det disco ;D Smockat på dansgolvet, och de öppnade glastaket på båten så vi dansade under stjärnorna. Mycket mysigt kan jag bara säga.

Det fina vädret fortsatte även på torsdagen, så då blev det att sitta och sola på däck. Liveband som underhållning, och den goda stämningen blev fullbordad när de spelade "in the ghetto" och man bara satt där och log. Vinkade lite till småbåtarna som åkte förbi och sneglade på alla lyckliga semesterfirare som satt med en kall drink i handen. Lite musikfrågesport hann vi också med, dock hann vi inte se om vi vann eftersom vi hade beställt buffé. Ojojoj, jag åt så otroligt mycket så jag stod mig faktiskt till klockan nio på kvällen, då vi redan kört hem och börjat packa upp. Men, puss på stockholm.












bilderna ska vara i ordningen nerifrån och upp !

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home