Saturday, July 18, 2009

hur ska jag nu klara mig?

Vilken dag. Idiotiskt på sätt och vis, men ändå så himla jag. Jag kanske ska ta det från början, så att ni hänger med. Vi åkte ner till skärgården för att segla lite idag, eftersom det ska bli dåligt väder imorgon. Så vi kom i alla fall ut, och kan säga att det var en guppig resa bland vågorna, båten gick i cirka 6 knop. Ja, det var lite svårt att lägga till sen, eftersom vi hela tiden drev åt sidan med vinden. Och det är där olyckorna börjar. Det blev något fel på motorn, och den gick direkt upp i högvarv och på något sätt fick det pappa att tappa ankarlinan som snärtade till den svenska flaggan på en "trä-pinne" som i sin tur gjorde att den bröts av mitt i tu. Så, där låg en halv flagga och guppade i vattnet och smarta jag tänkte att jag skulle vara lite effektiv och böja mig ner över relingen så att jag kunde hämta upp den från vattnet. Vad jag hade glömt var att jag hade mobilen i fickan, utan dragkedja, så självklart gled den ur och med ett plopp hamnade den i vattnet och sjönk som en sten. Jag kan inte neka att jag blev smått hysterisk och svordomarna haglade från alla i familjen. Blev att ta på sig våtdräkten, och hoppa ner i gummibåten för att försöka hitta mobilen. Det var nog inte så troligt att jag skulle hitta den bland allt sjögräs och mer än 3 meter ner i sjön, men efter en stunds sökande såg jag någonting vitt glimma nere på botten. Otroligt. Pappa fick dyka ner, han har ju mer erfarenhet av det än jag. Men så skulle han upp i gummibåten, och råkade slå av den grejen som håller fast årorna, så den åkte i vattnet. Rodde ut och hämtade den halva flaggan som var halvvägs till gotland och så tillbaka. Mobilen fungerade självklart inte, den var rejält fuktskadad och gick inte att starta. Men, jag återfick i alla fall mitt minneskort som tur var. Fast jag undrar lite - hur blir det med min blogg? För nuvarande har jag fått låna Tobbes gamla mobil, så... Jag får väl vara nöjd. På hemvägen började det spöregna, och vi kände att dagen blivit ganska lyckad i alla fall!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home