Friday, June 5, 2009

Fräck fredag

Morsning!
Tänkte att jag skulle berätta dagen i stora drag... Vi hade vårat sista prov idag - dna. Det gick helt okej, vi pratade och diskuterade i små grupper, vilket gjorde det hela mycket enklare. Så himla mycket skönare också än att sitta och och nöta in detaljer som man sedan skriver ner i panik i ett skriftligt prov. Och man slipper handsvett! Haha, nejdå (:

På eftermiddagen blev det att åka till stallet ett tag (eller kvällen kanske man ska säga, eftersom jag sov till halv sex)och pussa på ponnyn, och efter det åkte jag hem och åt en frukostpizza! Ja, det låter lite udda, men det är faktiskt inte så jättekonstigt. En pizza med ägg och bacon bara. Helt naturligt och faktiskt helt okej :D Sedan var jag tvungen att se på sista semifinalen i talang 2009, jag var tvungen! Jag missade till och med filmen som resten av familjen såg, "vi har i alla fall tur med vädret - igen", men det kan jag ta igen i helgen. I talang då, gick inte de som jag tyckte om vidare. Erik Linder borde faktiskt gått vidare, inte bara pågrund av hans vackra efternamn, han sjöng otroligt bra och såg helt okej ut... Thaha, okej då, lite kalles-kaviar-varning, men ändå!

Och Bert som bekant sitter som jury i talang, hoppade direkt över till "Berg flyttar in" vid nioslaget. Då började man fundera lite över den mannen också, eller den gubben är kanske en bättre beskrivning. Vem är Bert Karlsson egentligen? Hur var de Carina beskrev det... "Han har haft fler affärer en jag kan räkna till, och han har gett semlan ett ansikte!" Jo, det är så sant. Men det enda jag egentligen vet, är väl det klassiska - att han har hittat många artister. Carola, Charlotte Perelli, Linda Bengtzing... Och det skryter han ju om så ofta han kan. Den där gubbjäveln, som är proppad med taskiga kommentarer och ett enormt ego. Det är han som skrattar åt sina egna skämt och som kan fälla dryga kommentarer om sin "grann-kärring" utan att det blir någon större uppståndelse. Det verkar helt enkelt inte som att han tar sig själv eller någonting över huvudtaget på så stort allvar, även fast hela världen ändå kretsar kring honom. Han har ju som sagt alltid rätt! Jag kan störa mig på det där självgoda fettpaketet som sitter i sin massagefotölj med fötterna på bordet och som inte bryr sig ett dugg om hur andra uppfattar honom, men han är faktiskt jävligt skön ändå! Han tycker att det roligaste som finns är att tuta på golfare, lägga ner oönskade varor i människors ica-korgar och att låta viktigt folk vänta i en halvtimme på honom bara för att få dem att hamna i "underläge". Gubben har uppenbarligen en skön humor. Och jag undrar om han är sådär jävlig privat, eller om han blir det så fort kamerorna slås på? Jag tror faktiskt på det andra alternativet, för nog kan han väl säga snälla kommentarer? Eller? För det verkar som att hans image, är just att vara självgod och ha ett uppblåst ego. En stenhård gubbe.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home