Wednesday, June 3, 2009




Hejsan.

Dagen igår fortsatte med några övningar i grupper, brännboll (vad var det jag sa), fisketävling, "hitta-växter-i-skogen-tävling", och kartritning. Behöver jag säga att det var boring? Vi var så himla positiva igår alltså, det var inte klokt!
Micka: "Jag är en negativ människa, låt mig vara det!" ;D
Ja, efter att de roliga lekarna var över gjorde vi ... ingenting. Jo, efter mycket grunnande bestämde sig Jonna för att ta sitt första dopp det här året! Starkt av henne. Själv tänkte jag inte ens tanken, när jag stod bredvid den där pepparkakan med tjocka mjukbyxor, dubbla tröjor och hackande tänder. Ojoj.
Efter det strövade vi mest runt lite, åt lite grillat och en chokladfylld banan till efterrätt. Mums (: Sedan fanns det väl inte så mycket mer att hitta på, så vi gick och myste inuti vårat spökhus och lyssnade på Bob Marley, reggae klassiker, volym 2. Väldigt mysigt! Tills Lousie kom och skrämde skiten ur oss vill säga.

Ihopradade i korrridoren pratade vi till klockan två, ringde och väckte en helt väck Amanda och lyssnade på musik återigen. Någongång därefter somnade vi i alla fall.

På morgonen blev vi inte väckta (de hade väl glömt att vi inte sov inom synhåll) och vaknade därför av att Jonna fick ett kärleksfullt sms av Matte F. "Är du vaken?" Frukost bestående av några mackor med räkost och en banan. Tänk, på morgonen när vi vaknade såg vi solen, men förstås, fem minuter senare pissregnade det igen och släckte det lilla hopp vi fått om en trevlig hemresa ;D

Nu sitter jag här hemma, helt slut med huvudvärk och en rejäl förkylning. Men det var det absolut värt! Eller inte. Tänkte precis på vad jag skulle ha gjort om jag inte hade haft tjejerna med mig? Utan er hade resan varit ett helvete. Men nu har man i alla fall garvat en hel del! Ironi, missöden och en hel del dryga kommentarer. Yeah! Puss på er. Tänkte att man skulle försöka läsa på lite tills imorgon också, det är ju religionsprov, men jag vet inte om jag orkar. :)

Jag längtar till i höst, då vi ska ströva 3 MIL genom skogen. Blir så sugen!
kiss

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home