Friday, June 12, 2009

skolavslutning

Den här dagen har inte varit min turdag precis. Vaknade upp på morgonen och insåg att det spöregnade ute. Det är inte kul en avslutningsdag! Men vad hade jag förväntat mig? Att väderprognoserna skulle vara helt fel? Att det skulle ske ett under? Men till racketstadion kom man i alla fall, trots det härliga vädret. Där lyssnade vi på rektor Görans tal, som jag förövrigt inte tyckte var så hemskt långt som det brukar, och så fick vi våra betyg. Jag vet inte, men tyckte inte att jag fick in den rätta "skolavslutningskänslan", utan jag kände mest... ingenting. Kan bero på att jag fortfarande inte förstått att det inte är någon skola på måndag. När alla senare hade gått därifrån och redan börjat sitt sommarlov, fick jag vara kvar ungefär en kvart eftersom min mor kom lite sent. Inte för att det gjorde någonting, racketstadion hade ju hundratals kartonger med glass (som de glömt säga till i mikrofonen att man fick ta), så jag tröck i mig fyra strutar på raken. Tänkte att det passade bra till solskenet.

Och så fick man skynda sig iväg, så att man skulle hinna till tävlingen. Jag fick byta om i bilen, för att vi skulle hinna, men så kom vi tyvärr på att vi glömt min mat, så det var bara och vända hem! Och som om det inte var nog med det - när jag väl anlänt upptäckte jag att jag glömt pengar! Det här var inte min dag helt enkelt! Och det fick jag senare konstatera igen - när jag skulle tävla. Vilken skitrunda, vill helst inte tala om det. Dagens sämsta ungefär. Fyfan, det hela blev riktigt pinsamt. Jag kan ju nämna lite kort bara att jag glömde bort banan efter första hindret och som om det inte var nog flög jag av. Jippie, det har aldrig gått bättre! Sur och bitter som jag sedan var, fick jag hem genom regnet, med vita byxor som antagit en brun färg. Ärligt talat skulle jag helst velat stryka den här dagen, men det är klart, jag vill ju ha sommarlov.

Senare var jag otroligt trött och fortfarande missnöjd över dagens insatts, man kan ju bli väldigt arg på sig själv! Egentligen borde man ville tänkte positiv, det här kommer jag aldrig göra om eftersom att man lär sig av sina misstag, men det kan jag inte lova. Man kan aldrig veta med ridsport. Aja, fick nöja mig med finalen av talang 2009 - och se man på! Erik Linder dök upp i rutan igen (: Kulkul! Men jag tyckte ändå att rätt person vann, trollkarlen... Eller kanske inte, pianokillen var himla duktig!

Nu känner jag att det här inlägget blivit ganska långt, tvivlar på att någon person orkat läsa ner hit. :D
Nu ska jag sova. Hej!



2 Comments:

Blogger jkmcbrain said...

haha, ska man skratta eller gråta? :D

June 12, 2009 at 9:39 PM  
Anonymous Anonymous said...

Bussigt, verkligen..

June 13, 2009 at 10:43 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home