Wednesday, June 17, 2009

onsdagen


Fick gå upp cirka klockan halv nio, för skulle möta upp Ebba vid halv tio eftersom det var us-möte i stallet. Sista innan betet, så vi fick kladdkaka av snälla Tesen (: Dock utan grädde! :o Nej, det var absolut bättre än inget. Och jag fick också en hemsk upplevelse när jag upptäckte att jag tappat bort min mobil! Stormade runt där, tittade på ställen jag visste att jag inte varit på, och tänkte till och med anklaga någon för att den hade snott den. Bara för det, så visade det sig att jag inte hade med den över huvudtaget, utan hade glömt den hemma. Och jag var ändå 99% säker på att jag hade tagit med den! Usch, jag får panik av sådant där. Det är inte bra. Ja, sedan cyklade jag med Ebba till Ånestad för att titta på hennes hääst. Skitsöt var hon, Colleen. Vi red ut på fältet, och Frida nummer två var med också. Även doggisarna Herta och Kikka hängde på, hihi, när vi var framme hade hundarna blivit svarta eftersom de fått för sig att bada i någon brunn eller var det nu var. Men jag förstår dem, det var väldigt varmt! Nästan lite kvavt, "åskvärme", som man brukar kalla det. Så hjälpte jag Ebba och smörja lite snabbt, innan hon var tvungen att skynda sig hem (:

På kvällen satte jag på en film, bara för att mysa. "Allt flyter" blev det, filmen om konstsim. Den var helt okej ändå, men jag förstod verkligen inte slutet?! Vann de eller vadå? Eller var budskapet liksom "hellre att vi blir diskvalificerade än att någon inte för vara med"? Nja, jag fick inget riktigt hum om det där. Men jag kanske är trög.

Pussen

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home