Tuesday, June 30, 2009

Är det badhuset eller solhuset? Nej, precis.

Halloj! Idag har jag varit med Micka på badhuset, vi var tvugna att befinna oss nära vatten nu när det är så pass varmt (: Det var väldigt kul, tänk vad ett par läskburkar kan roa! Jo, det blev mycket skratt och bad. Inte så mycket sol, med tanke på Mickas positiva inställning till att ligga och steka, därav rubriken. Thi, men det är klart. Vi var ju på badhuset! Fast det blev faktiskt lite av det också, när vi spelade kort och lyssnade på musik. Jag är stolt över dig Micka :D Haha, nejdå, så farligt är det inte! Lite kortfattat; Micka blev av med en 50-öring som sögs upp av "ventilen", mina fötter blev grillade, vi älskade badvakten, jag kunde inte hålla andan, vi såg simmarkillen, vi såg störda ut när vi spelade "hej-kneckt" och vi bjussade några hundra fiskmåsar på våra grannar. Och det berodde på följande; vi gick för att köpa lunch, min bestående av en pommetallrik med två korvar, och sedan skulle vi gå tillbaka till där vi satt. Så, fantastiskt nog klarade jag att trippa över den stekheta asfalten, trots att mina fötter luktade rök. Yes, nu är det ingen fara längre! Jo, precis. När vi kom fram till gräsmattan så tappade jag på något underligt vis hela min pommetallrik på marken. Hur kunde det ske? Jag trillade inte eller någonting, men mina händer klarade tydligen inte av att bara den tunga papperstallriken. Så, jag blev riktigt arg på mig själv, den där kostade faktiskt 55 spänn! Men tror ni jag gick och köpte en ny? Självklart inte! Jag har ju smålänning i blodet (: Så istället plockade jag upp de två korvarna och några pommes, och fick vara nöjd med det. För jag vet ju att sånna där klumpiga grejer händer, om man heter Frida.

På kvällen blev det att åka till smultronstället med familjen, trots att jag av misstag redan tryckt i mig en 88:a, wups (:. Men det var mys, tog en "chokladpärla" bestående av endast chokladglass, chokladmouss och chokladsås. Och några mandariner. Gott! Fast det kan bli lite mycket choklad, men som tur var fick jag min kära brors grädde, så det ordnade sig.

Bild på min snygga glass kommer inom kort ;D


0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home