Sunday, June 21, 2009

Dagens utflykt




Idag var jag nere vid bergs slussar med familjen, för de fick för sig att de ville hitta på någonting (: Men jag kan ju inte säga att det var speciellt givande, vi var ju där för bara ett år sedan, på mammas och pappas bröllopsdag. Åh, just det - det var den dagen idag också! Så, vi strosade runt där, tittade på båtar som höjdes och sänktes med vattnet - vilket jag aldrig sätt förut. Nejmen, det var väl mysigt på sitt sätt (: Som tur var hade de en liten marknad lite längre ner, så den passade vi också på att besöka. Jag hittade inte någonting, förutom några armband, fast jag köpte de inte ändå. Spar på pengarna! ;D Det blev en bit mat också, på Jenny´s, precis bredvid kanalen. Och det var, haha - utsökt. Schnitzel, klyftpotatis och, ja - beaneise. Perfekt.
På hemvägen tog vi en sväng förbi Ikea, det skulle inhandlas lite nytt till köket. Och där kom också de hederliga eftermiddags-skuren, det som varit så fint väder hela dagen. Våra glas som vi köpte hette något med "snälla". Jag vet inte vad ni tycker, man varför döper man att par glas till "snälla"? Men det är ju det som är hela grejen med ikea, att varje vara har ett eget gulligt namn. Skrivborden brukar ju heta något i stil med... "Lars-Åke". Och vad var det sax-paketet var döpt till nu igen? "Krista", tror jag det var. På ett ungefär. Mycket sött och påhittigt (; När vi ändå var där passade jag på att plocka på mig ett par ikea-pennor. Väldigt små - och gratis! Så nu har jag fyllt på lagret igen, tills nästa gång vi kommer hit.

Kram

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home