Saturday, June 20, 2009

fredag - midsommar

Hej! Jag känner att jag alltid skriver en dag försent, men det får ni nöja er med (: Fredagen var då midsommarafton, och det firade vi i Abborreberg, vid Lindö ungefär, tillsammans med mammas gamla barndomsvän och hennes familj. Det var livat vid midsommarstången, även fast jag inte själv dansade :/ Men vem skulle annars fotografera? Nej, precis. Men jag sjöng i alla fall med i små grodorna, och fick in sommarkänslan ganska väl. På kvällen fortsatte vi umgås med sällskapet, tillsammans med lite grillat och en stor, härlig jordgubbstårta. Underbart! Usch, jag åt så jag höll på att spricka, bokstavligt talat. Men det är ju ändå midsommar! Efter all mat så hade Micke anordnad lite "lekar" bestående av tipspromenad och skottkärre-race. Mycket påhittigt av honom, men det hela slutade med att jag sprang in i ett träd och krossade näsan. Inte lika roligt, tyvärr. Men det hela var ändå en mycket lyckad dag, och konstigt nog var det strålande sol hela dagen! Jag gick till och med och väntade, "ska inte regnet komma snart?". Det blev nästan lite tomt, faktiskt. Men jag behövde inte lida hela kvällen i alla fall, för runt tio kom i alla fall ett härligt spöregn. Mycket efterlängtat. Här kommer bilder från dagen:







0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home