Thursday, June 18, 2009

Torsdag

Hellu.
Jag tittar ut och ser att det är strålande sol :o Väldigt förvånande, med tanke på att det har regnad konstant hela dagen. Har varit uppe hos Ebba idag igen, som bad mig att rida Colleen igen och följa med dem ut på en liten skogsrunda. Eller liten och liten, det blev en ganska lång sväng. I regnet såklart, men det var väldigt mysigt. De stora löven skyddade oss en aning i alla fall. Det hela blev en väldigt fartfylld runda. Vi rejsade nerför de långa skogsvägarna (så himla härligt!), det gick verkligen otroligt fort. Så svängde vi av på någon mindre väg och hoppade de stockar och träd som låg i vägen. Det var den roliga biten! :D Men sedan, när vi hade en näst intill okontrollerbar galopp, svängde vi av. Tyvärr blev det för hastigt så Ella, tjejen som vi red med, flög av. Hennes häst skenade iväg, och Ebba efter. Haha, man kunde höra hovslag kanske 500 meter bort ;D Och det stod jag, med en häst som inte tyckte om att vara ensam. Stackarn. Men det gick bra i alla fall, Ebba kom tillbaka med den envisa ponnyn. Sedan var det min tur. Vi red längs stigen, då Colleen plötsligt trampade till på en pinne så den gick av. Tydligen var det väldigt läskigt, så hon bockade till och jag flög av. Eller inte riktigt. Flög fram vid hennes huvud och kramade om med benen, trots att jag hängde upp och ner. Ja, vet inte riktigt hur det gick till. Var tvungen att glida ner, så en ofrivillig avsittning var det väl. Men det var i alla fall väldigt ruuligt :)

Nu är jag i alla fall hemma, trött. Vi ska se en film ikväll, typ "pine-express" eller vad den hette. Jag kommer inte ihåg. Har i alla fall inte så stora förväntningar, då det stod på baksidan att den handlade om några knarklangare. Och det skulle vara en komedi. Jag tycker det låter väldigt komiskt, faktiskt. Eller inte. Men vem vet, den kanske blir den bästa film jag sätt!

Krams


det är en stupränna, även fast det inte syns

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Finfin bild!! Tagit den själv?
/Manda

June 18, 2009 at 7:11 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home