Thursday, July 2, 2009

snart vänder vädret?


Jag undrar om värmen börjar avta snart? Om man ska lita på tidningens väderprognos, så ska ju det bli sämre väder redan på lördag. Temperaturen ska sjunka betydligt! Menmen, man kan ju som sagt inte lita på det (: Fast, det kom faktiskt en regnskur för bara en halvtimme sedan, och det känns som att det är åskvärme i luften, men ärligt talat tycker jag inte det gör så mycket om det är dåligt väder i någon dag, för du behöver man inte ha en ursäkt till att man vill sitta inne och mysa. En dag, som sagt. Högst två!

Igår åkte vi och släppte hästarna på grönbete, så nu blir jag helt ledig i ungefär en månad. Det var jätteroligt att se hur glada de blev, ungefär som när kossarna springer ut i gröngräset. (Har läst baksidan på mjölkförpackningen).

Och idag har vi varit på, jo gissa, mårängen. Thihi, helt klart vårat favoritställe, tillsammans med skärgården ;D Det blev bad, kladdkaka och lite läsning. Härligt. Senare på kvällen blev det tacos, och nu känner jag att jag inte behöver äta någonting på en vecka ungefär. Föresten har jag flyttat ner en våning och har nu mera min säng i soffan i vardagsrummet. Där det finns en dörr tillgänglig. För det blir så sjukt varmt inne på mitt rum, det är som en bastu! Det hjälper liksom inte att öppna fönstret, det är ändå lika varmt. Så, nu har min "säng" tyvärr blivit en offentlig egendom, där alla sitter i tid och otid när de ska titta på tv. Men jag kan ju inte precis komma med någon protest.
Ha det skönt i värmen!
Kram

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home